Webinar: Intersubjektiv terapi – forskning og praksis
I dette webinaret i regi av kunnskapombarn.no, vil Kristin Frisch Moe fortelle om hvordan endring kan komme til syne i leken mellom terapeuten og barnet, og hvordan man har målt det i forskning.
Detaljer
- Pris: Gratis
- Antall kursdager: 1
- Påmeldings
frist:
I Intersubjektiv terapi er ikke målet symptomreduksjon, men å styrke utvikling av grunnleggende psykologiske funksjoner som av ulike årsaker har stoppet opp. Gjennom samspill i lek eller kreative aktiviteter skapes det erfaring med grunnfunksjoner som delt oppmerksomhet, selvagens (opplevelsen av å kunne påvirke), gjensidig regulering og affektintegrasjon.
Men hvordan kan man egentlig se utvikling av grunnfunksjoner i samspillet mellom terapeuten og barnet, og hvordan har man gått frem for å måle denne utviklingen?
I dette faglige innlegget skal studieleder i intersubjektiv terapi, psykologspesialist Kristin Frisch Moe, besvare de to spørsmålene:
- Hvordan kommer endringer til syne i samspillet mellom barnet/ungdommen og terapeuten i intersubjektiv terapi?
- Hvordan måler vi denne typen endring?
Intersubjektiv terapi tilbys som en del av spesialistutdanningen på RBUP og er godkjent som valgfritt program i psykologenes spesialisering. Metoden er manualisert i håndboken "Tidsavgrenset intersubjektiv barneteterapi" (Svendsen og Johns, 2016) og testet ut i en større RCT-studie på NTNU i 2017.
Kommende kurs
Kursdager: Sted: Digitalt (Zoom) Pris: Gratis
Påmeldingsfrist: